srijeda, 21. kolovoza 2019.

Ovo nije još jedna recenzija - Elle Kennedy

Dakle, ljetos mi se vratila strast za čitanjem i dobila sam inspiraciju da s vama podijelim riječ ili dvije o pročitanim knjigama.
Stavljam ovo u kategoriju "Manic Monday" na mom blogu, iako nije ponedjeljak. Nisam dugo pisala u ovoj kategoriji, ali samo hoću napomenuti da ovdje nema cenzure jer ne želim cenzurirati samu sebe, ovdje trenutno piše Anamarija, a ne Green. Ne obećajem da će se ovo pretvoriti u stalne objave na mom blogu, tako da uživajte dok možete.

Okej, danas ću pisati dojmove o serijalu Briar U ili Off campus (ako sam dobro shvatila jer ova žena ima milijun serijala). Serijal ima 4 knjige i davnih dana sam uspjela pročitati gotovo sve. Ljetos sam pročitala sve. Radi se o knjigama Elle Kennedy.

Prva se zove "Pogodba", odmah ću vam reći da je ovo prva i jedina kojom sam oduševljena i baš mi je žao da nisam i s ostalima. U prvoj se radi o klišejiziranom odnosu "glupog" sportaša i vrlo inteligentne studentice. Ta se fora izliže gotovo odmah jer ipak ispadne da on uopće nije glup, već je pronicljiv i pametan. Zbog te svoje pronicljivosti, uspije Hannu (glavna junakinja) nagovoriti da mu pomogne oko predmeta koji pada i koji će mu uništiti prosjek ocjena i zbog kojega neće moći igrati svoj voljeni hokej. Ponudi joj kao protuuslugu glumljenje dečka, kako bi postala "popularna" i kako bi je zamijetio dečko koji joj se stvarno sviđa. Evo to je ukratko radnja. U ovoj knjizi mi se sviđa što je puna humora, a ujedno lijepo prikazuje likove, njihov odnos i dinamiku. Iskrice frcaju između njih, prisutno je puno kemije. Volim dok je ženski lik jak i dok su snage raspoređene, ne volim čitati o slabašnim ženicama, koje muški junaci moraju spašavati. Hannah koja je proživjela štošta je hrabra i snažna žena, a to se također može reći i za Grahama, koji je snažan i zna što želi od života. Likovi su jako lijepo opisani, imaju dimenziju i to mi se sviđa.

Međutim, ostale tri knjige kao da su pisane pod "pritiskom" uspaljenih hormona i ludila oko popularnosti. Ne kažem da je tako, ali ja sam stekla takav dojam. Iskreno, čak se ni ne sjećam kak se ove dvije knjige u sredini zovu. Nije ni bitno jer u radnjama nema posebnog razvitka likova, radnja se većinom vrti oko toga da se žele poševiti, po meni previše dosadnih opisa seksa, bez imalo humora ili želje da upoznamo likove. Dok čitam, želim se zaljubiti u likove, želim navijati za njih, upoznavati ih, svakako ne želim upoznavati njegovu "dugu palicu" (i shit you not, doslovno ona tak piše), koja naravno mora biti savršena, bljuc, Božemiprosti, što fali normalnim penisima, zar baš u svakoj knjizi mora imati enormno velik? Ko da muškarac piše ove knjige...

Dakle, druge dvije knjige sumirane ovako: previše seksa, niti mao humora, likovi gotovo ravne plohe.

Posljednja, četvrta knjiga se zove "Pogodak", iskreno, došlo mi je da ošamarim samu sebe jer nisam htjela odustati od čitanja. U trećoj knjizi, saznamo da će nam glavni lik Tucker postati otac. I okej, naivno se ponadam da će nam četvrta knjiga, pošto je glavna junakinja prikazana kao hladna kuja, a Tucker je teška dobričina, biti puna iskrica, pametnih dosjetki i humora, odmah da vam kažem, ništa od toga. On trči za njom, ona samo želi biti uspješna na Harvardu i postati uspješna odvjetnica jer ima težak život. Ja nisam imala težak život, moji roditelji jesu i vidim da ih to nije predodredilo kao osobe, je, puno je utjecalo na njih, ali su oni i dalje svoji. Nisu dopustili da ih prošlost učini ovakvima ili onakvima. To ja smatram hrabrim ljudima. Zato ne volim dok se u knjizi likovi stalno podređuju prošlosti i dozvole da to utječe na njihovu osobnost. Nego, otišla sam u dubinu, koje u ovoj knjizi nema.

Dakle, poševe se gotovo odmah na početku knjige, on ima "dugu palicu", naravno. Ona ostane trudna, ne zna želi li dijete, zadrži dijete, ali ima kompleks manje vrijednosti pa ne želi da on bude s njom jer mu ne vjeruje da je zaljubljen u nju, iako joj je to izravno rekao. Knjiga prolazi u dosadnim opisima. Postanu roditelji, u knjizi ima dio s opisivanjem poroda i tome slično, koji sam btw ja čitala dok sam jela. Jej! Stvarno, da me zanimaju razno razne izlučevine, koje žena izbaci iz sebe tijekom poroda, uzela bi priručnik o porodu, hvala lijepa! Da se razumijemo, znam da je sve to prirodno i normalno, ali smatram da tome nije mjesto u knjizi, koja ni po čemu nije ozbiljna, nego je obični seksić, ne mogu ovo nazvati ljubićem, sorry. Radnja teče sporo, dosadno, bez zapleta, bez humora, jednostavno je dosadna. Likovi, opet gotovo ravna ploha, koliko god se spisateljica trudila učiniti ih zanimljivima, oni to nisu.

Ako baš želite, pročitajte cijeli serijal, ali ja vam preporučam samo prvu knjigu. Žao mi je što sve knjige nisu kao prva, nekako imam dojam da je prva knjiga bila predigra, druge dvije seks i četvrta nezadovoljstvo poslije lošeg seksa. 😂 Kad već pišem o seksiću, onda ću i koristiti analogiju seksa, you're welcome.

Žao mi je jer su ove knjige mogle biti toliko toga, pune humora, likovi su se mogli razvijati na sve strane, moglo je biti neočekivanih zapleta, ali nema ništa od toga, sve je predvidivo i dosadno.

Ne znam da li da odustanem od tog cijelog žanra, new adult il kak se već zove. Nisam puritanka, ali po meni svi oni opisi seksa su dosadni, traćenje riječi na papiru... Žalim za zlatnim vremenima Jane Costello i Sophie Kinselle i njima sličnih spisateljica, one su znale napisati pravi chick-lit, pun humora, životne istine, pun sporednih likova, pun radnje i života, trodimenzionalan, a ne ovo jednodimenzionalno sranje, koje većinu vremena jurca za seksom.

Evo, to je moj dojam, ne želim skroz posrati spisateljicu, niti ljude koji vole ove knjige. Njoj svaka čast na uspjehu i svatko čita ono što ga veseli, opušta. Nažalost, ja se nisam mogla pronaći u ovim knjigama i vjerojatno će proći jako dugo vremena prije nego posegnem za knjigom Elle Kennedy.

Jeste li pročitale ovaj serijal ili bilo što drugo od Elle? Kakvi su vaši dojmovi? Imate li mi za preporučiti neku knjigu?

Hvala vam na čitanju.

Anamarija